RSS Feed

Motor ritje 2013:Oostenrijk, Liechtenstein, Zwitserland,Duitsland, Belgie

Reacties uitgeschakeld voor Motor ritje 2013:Oostenrijk, Liechtenstein, Zwitserland,Duitsland, Belgie

mei 31, 2013 by rjwerf

austria125px-Flag_of_Liechtenstein.svg80px-Flag_of_Switzerland.svg2852277571_Germany_flag_answer_2_smallFrance_small_flag2852277571_Germany_flag_answer_2_small Flag_of_Belgium.svg

Met de trein naar Oostenrijk en rijdend terug

Vertrek

Foto’s staan hier !!

Zo het is 2013 en geen mooi weer. Ik heb dit jaar nog geen 100km op de motor gereden en toch gaan we zondag op reis.

2012-06-06 13.53.48

Met mijn burgman 650exc vertrek ik zondagmiddag richting het oosten. Eerst mijn broer ophalen met wie ik richting Dusseldorf rij. Broer gaat op zijn Intrude 1500. Daar stappen we om 20uur op de trein en deze brengt ons naar Oostenrijk  in Schwarzach st Vein.Hier start onze echte trip.

De auto-zug (ook voor motoren blijkbaar) rijdt snachts. We gaan eens kijken hoe dat gaat want heel veel info over de reis is er niet te vinden in tegenstelling tot algemene info.  Wel genoeg info om te boeken  of gewoon bij DB zelf.

********

zondagmiddag 26 mei

Ben ik naar Angeren (gld) afgereisd.

Het weer was rond de 12 oC met hier en daar een beetje miezer.

Na een lekkere maaltijd zijn we vertrokken naar Düsseldorf. Om daar zoals verteld de Autotrein naar Schwarzach/ st Veit te nemen.

Geheel tegen verwachting had Jeroen maar 1 tas en we zijn er niet achter wat hij vergeten is..

De rit naar Düsseldorf verliep snel en we konden bijna direct beginnen met inchecken voor de trein.

autozug

Voor 20uur stonden onze fietsen op de trein en konden we koffie drinken tot 22 uur..

2013-05-26 19.49.01 2013-05-26 22.11.55

Toen de rest van de trein er eenmaal was bleek dat we de coupe deelde met 3 duitse motorrijders die er in Munchen uit gingen om 5 uur..goed voor je nacht rust.. Maar aan al het goeds komt een einde zo ook deze trein tocht om een uur of 9. Met behulp van het zeer vriendelijke personeel van de spoorwegen hebben we de motoren van de trein in de regen gereden.

In pakken en wegwezen van het station Schwarzach/ st Veit naar Berchtesgaden in Duitsland, 100km verder. Volgens de tomtom was dit op eens onmogelijk dus bij een kop koffie dit ff gefikst en doorgereden naar Kehlsteinhaus Berchtesgaden. Een mooie klim met div haarspeld bochten en een stijgingspercentage van 24% !!! Best mooi maar in de regen iets minder en als een van de 2 dan een afslag te veel neemt dan moet je 10km om rijden en weer 24% dalen en stijgen in de regen..

Tot overmaat van ramp bleken de bussen niet te rijden door sneeuwval…WIJ WAREN ER OOK HOOR… maar daar had men geen boodschap aan .. In het zadel en maar weer verder rijden dan..

Vandaar maar weer onze route vervolgd via lokale wegen naar Nassareith.. 250km in de regen over lokale wegen was het vooruitzicht… Maar gelukkig in Ramsau brak de zon door en hebben we geluncht in een leuk Konditorei met een zeer goede keuken.

Vanaf dat moment was het prachtig weer en reden we via lokale wegen om Insbruck heen naar Nassereith. Hier waren we rond 18:30 in gasthof frischhut. een erg leuk gasthof, we waren de enig gasten en de motoren mochten in de open garage. Er werd gelijk voor ons gekeken waar er nog een restaurant open was, het is tenslotte maandag.

Vlak bij in See-eck was nog wel wat open, maar dan moesten we wel op de motor een km of 2.. Ach wat maakt het uit. Dan maar geen bier.

Hier hadden we een heerlijke mixed grill voor 2 personen.

mixed grill

Dindag 28 mei 2013

Om 8 uur aan het ontbijt bij frau Post. Hier een lekker ontbijt naar binnen gewerkt en we kregen zelfs broodjes en een appel mee voor onderweg en wat tips over passen die net weer open waren!!. (Tot vorige week vroor het nog flink op de bergpassen..)

Nassereith ligt aan de voet van de Fernpass dus die gingen we eerst over. Hartstikke mooi natuurlijk helaas best druk met verkeer.

Vervolgens moesten we even een foto maken in Berwang waar ik wel eens geskied heb.

Berwang (au)

De rit was schitterend met diverse bergpassen ( ik zal later de routes er bij zetten) Tussen Berwang en Stanzach is een prachtig gebied.

Bij Lech (waar Beatrix niet thuis was of niet voor ons open wilde doen) hebben we even geld gepint. En in het volgende dorp Zürs, dat veel mooier is, konden we gewoon in de sneeuw staan.. wel raar op 2400mtr en 15 graden…

Zurs (au)2013-05-28 11.32.35

Jeroen reed zijn motor door de sneeuw en weet nu dat daar onder een zachte gras laag zit :-)

Toen snel door naar Liechtenstein. We zaten er sneller dan verwacht maar hadden eigenlijk niet de behoefte om door Liechtenstein zelf te rijden. Dan maar 2 stickers gescoort van Liechtenstein en Zwitserland voor op de motor… Helaas konden we die van Oostenrijk nergens vinden. Dus we moeten nog maar eens terug..

….. en weer door langs de Bodensee (ch), door naar Duitsland. ff tanken en een broodje Curryworst doen bij een tentje dat er uitzag of het al 10jr gesloten was..Lekkerrr

Helaas begon het om 18uur te regenen na een prachtige dag met 24oC..

Nog 2,5 uur naar het hotel, toch even gebeld dat we wat later kwamen…

We waren bekaf, hadden heel wat km en uren op de teller staan maar het was wel erg leuk. Het hotel was goed, een nette kamer met een heeel klein douchje.

En er was een prima Restaurant bij met leuke bediening.

heiligestein (Fr) 2013-05-28 21.36.32 2013-05-28 21.36.37

Woe 29 mei:

Vandaag een “korte”dag met slechte vooruitzichten Bitburg was maar 250km, maar over lokale wegen is dat toch snel een uur of 5 rijden en het zou gaan regenen. Dus gelijk maar het regenpak aan en een ontbijt doen we wel onderweg.

Onderweg bleek 2 straten verder waar een leuk klein bakkerijtje zat aan een oud pleintje.

Heiligestein(fr) 2013-05-29 09.22.04

De route ging over prachtige paden en wegen, door bossen en over velden.2013-05-29 11.46.51  2013-05-29 11.47.01

Om wat op te warmen van de kou en de regen gingen we in Riegelsberg (d) tussen Saarbrucken en Neunkirchen even een broodje eten.. laten we een shoarma nemen.. Goh wat zou Mega hier betekenen ach  kan niet veel zijn voor €5,50…

Een half turksbrood gevuld met sla komkommer kool tomaat vlees en saus… PFFFFF het was even vechten maar ze gingen op hoor…

turksbroodje

Om 17 uur hadden we afgesproken bij de Bitburger Brouwerij voor een rondleiding.. dat moesten we makkelijk redden.. 5 voor 5 liepen we het pand binnen. De regen liep nog van ons pak maar we waren op tijd. Na de rondleiding even een biertje drinken en dan maar eens naar het hotel wat 2 straten verder lag.

Hotel Louis Mueller is een mooi wat ouder hotel/ herberg met Bar en Restaurant. Kwam dat even goed uit, wij hadden trek in schnitzel en bonnen voor bier gekregen bij de brouwerij.. Het kwam helemaal goed.

Nog even de rit gegevens van deze dag:

dag gevens 29-5

Don 30 mei:

Leuk die duitse jeugd die om 5 uur ’s ochtends over straat loopt te blehren .. nog een keer omgedraaid en om 8 uur aan het Duits ontbijt wat weer prima was natuurlijk.

De motoren opgeladen en weer op pad richting Nederland. Omdat de voorspellingen slecht waren maar het nog niet regende hadden we de route wat aangepast. We zouden tot Nederland over lokale wegen gaan en dan verder over de snelweg. Dat zou ons ca 2 uur schelen van de 7,5 uur die we over 340km zouden doen.

We kwamen weer over wat mooie heuvels en bergen met mooie vergezichten. In de verte zagen we het slechte weer al hangen dus de regenpakken bleven nog maar even aan.

2013-05-30 09.54.16

Via een enorme brug (stukje snelweg) reden we Belgie binnen en gingen we weer over op de lokale weg. Nog even goedkoper tanken en we gingen weer door walonische dorpen. Veel Grauwe dorpen. In Trois ponts hebben we een bakkie gedaan in de plaatselijke kroeg die om half 12 toch knap vol liep. Op het terras nam een groepje Stoere Nederlandse motorrijders plaats.. 8oC was het, echt terras weer…brr

In Spa moesten we even inkopen doen voor thuis. Wat bonbons en chocolade werden het daar hadden we nog net plek voor in de topkoffer. ( heel raar aan het begin van de reis heb je plek zat maar naar mate de dagen verder gaan wordt dat steeds minder)

Na een uur of wat hebben we even gegeten in een belgisch friet kot naast de begraafplaats.. dat hoort zo natuurlijk.

belgisch friet kot

Hier na konden de regenpakken ook wel uit en omdat het weer zo mooi bleef hebben we de originele route weer geladen : over de lokale/provinciale weg door Nederland.

Om ca kwart over 6 waren we in Angeren.

tussenstand Angeren

Ik moet nog even door rijden naar huis.. een kleine 130km over de snelweg ene het is net 19 uur.. dan mag je lekker 130km/h (of iets harder) radiootje aan in de helm en gaan met die banaan.. 1u20min inc tanken.. maar het was dan ook erg lekker weer natuurlijk… (18oC)

dageindstand

totaaleindstand

De eindstand van vandaag en van de reis.. En gelijk moet er nieuw olie in zie ik..

Nog even de hele route:

Sorry, comments are closed.